Moodle Course Design Best Practices
Nash Susan Smith.

Packt Publishing, 2014. — 100 р. — ISBN 978-1783286812.



Mempelajari praktik terbaik untuk merancang dan mengembangkan kursus Moodle interaktif dan sangat efektif Ikhtisar Jelajahi fitur pengembangan kursus Moodle seperti tema, plugin media sosial dan konten pengarsipan Bawalah bahan ajar, interaksi sosial, dan fungsi manajemen siswa di kursus Anda Yang mudah diikuti.

Panduan untuk membantu Anda membuat atau memperbarui mata kuliah Moodle Anda Di Detil Moodle Course Design Best Practices adalah panduan praktis yang akan mengajarkan Anda bagaimana menggunakan alat yang tersedia di Moodle untuk mengembangkan kursus unik untuk berbagai jenis organisasi. Anda akan bisa memanfaatkan tema yang telah disumbangkan oleh pengembang.

Anda dapat menggabungkan berbagai jenis materi kursus dan penilaian interaktif. Anda juga akan belajar bagaimana memodifikasi struktur dan presentasi sumber daya, aktivitas, dan penilaian untuk menciptakan kursus untuk penggunaan individu, kohort, dan Kursus Online Terbuka Massive (MOOCs).

Penggunaan berbagai fitur multimedia untuk meningkatkan kursus Moodle Anda juga dijelaskan dalam buku ini. Apa yang akan Anda pelajari dari buku ini Siapkan template untuk serangkaian kursus Merancang tampilan kursus Anda Mengelola sumber daya dan aktivitas kursus Anda Mengatur konten kursus Anda secara efektif Mengatur materi pembelajaran untuk kursus Anda Pilih dan atur penilaian Sertakan instruksional yang efektif.

Strategi dalam kursus Anda Mengarsipkan isi kursus Anda untuk digunakan kembali Pendekatan Buku ini adalah panduan yang mudah diikuti dengan pendekatan langsung yang akan membantu Anda mempelajari praktik terbaik untuk merancang program yang menarik dan sangat interaktif dengan bantuan Moodle. Siapa buku ini ditulis untuk buku ini dapat digunakan oleh manajer pelatihan, guru, instruktur, administrator Moodle, teknolog instruksional, perancang instruksional, dan pengusaha e-learning.

Jika Anda mencari cara yang sangat mudah dan mudah untuk mengatur kegiatan belajar bersama dengan proyek dan kegiatan kelompok, maka buku ini untuk Anda. Beberapa pengalaman sebelumnya dengan Moodle akan sangat membantu, dan akan sangat membantu jika Anda memahami dasar-dasar penggunaan HTML dan cara bekerja dengan format media multimedia dan media sosial yang berbeda.

...............................


Learn the best practices to design and develop interactive and highly effective Moodle courses Overview Explore Moodle's course development features like themes, social media plugins and archiving content Bring together instructional materials, social interaction, and student management functions in your courses An easy-to-follow guide to help you create or update your Moodle course In Detail Moodle Course Design Best Practices is a practical guide that will teach you how to use the tools available in Moodle to develop unique courses for many kinds of organizations.

You will be able to utilize the themes that have been contributed by developers. You can incorporate many different types of course materials and interactive assessments. You will also learn how to modify the structure and presentation of resources, activities, and assessments to create courses for individual use, cohorts, and Massive Open Online Courses (MOOCs). The use of the various multimedia features to enhance your Moodle courses is also explained in this book.

What you will learn from this book Set up a template for a series of courses Design the appearance of your course Manage the resources and activities of your course Organize your course content effectively Set up instructional materials for your course Select and set up assessments Include effective instructional strategies in your course Archive your course content for reuse Approach This book is an easy-to-follow guide with a hands-on approach that will help you learn the best practices for designing attractive and highly interactive courses with the help of Moodle.

Who this book is written for This book can be used by training managers, teachers, instructors, Moodle administrators, instructional technologists, instructional designers, and e- learning entrepreneurs. If you are looking for a very easy and convenient way to organize learning activities along with group projects and activities, then this book is for you. Some prior experience with Moodle would be helpful, and it would also be helpful if you understand the basics of using HTML and how to work with different multimedia fi le formats and social media.

______________________________

Selamat membaca :)


0 Response to " "

Post a Comment

Iklan Atas Artikel

Iklan Tengah Artikel 1

Iklan Tengah Artikel 2

Iklan Bawah Artikel